پیام تسلیت به حضور سرور گرامی جناب آقای حاج سید علی حسینی
91/10/08
از طرف: حسینی چمانوی ـ سید کریم حسینی
او که خوب زیست
و نیک زیستن را نیز تعلیم داد
مادر عبور فصل تو خالی کشیدیم
خالی ببین که نقش تو عالی کشیدیم
خورشید دیده تو را هرصبح مادرم
در خاطرات دیده چه بی تاب آورم
اکنون به یاد دوریت ای مهربان من
طاقت چگونه سرکند اشک روان من
مرگ هرگز آنگونه که بشر تصور خطرناکی از آن دارد ، نیست.
مرگ گذر از کانال کره زمین و تونل عالم ماده است که بشر با ولادتش بر آن ورود کرده و با پایان حیاتش از آن خارج می شود.
سرور گرامی:
جناب آقای حاج سید علی حسینی
عروج از روی رضا و تسلیم
مادر گرامیتان سرکار خانم
حاجیه سیده بی بی حسینی
را به جنابعالی و خانواده محترمتان تسلیت و تعزیت می گوئیم. علو درجات ، رحمت و غفران واسعه الهی را برای آن مادر مهربان و صبر جمیل برای بازماندگان مسئلت می نمائیم.
.
28 91/10/
نویسنده:
سیدمحمدمهدی حسینی چمانوی
او که بهترین بود
زندگی دنیا بازیچه ای بیش نیست و عبور از این بازیچه بهترین هدیه ای است که به بشر عنایت شده است.
عبور حاج رستم خراسانی ،بزرگ مردی که هیچ شکی در پاکی اش نمی توان داشت از این گذر گاه زمینی، بسی بر آشنایانش تلخ است، زیرا وجودش در کنار آنان می تو انست دنیایی از امید در فراز و نشیب های زندگی باشد.
عروج عارفانه ابو الزوجه گرامیتان جناب آقای
حاج رستم خراسانی
را خدمت جنابعالی و خانواده محترم تسلیت و تعزیت عرض می نمایم. برای آن عزیز عروج کرده علو درجات الهی و برای بازماندگان و خانواده شریف ایشان صبر و شکیبایی و طول عمر با عزت از درگاه ایزد سبحان خواهانم.
.
سفر طولانی او
از آن سفر کرده در بهاران جویا شدی ، ص 68 - 71
نویسنده: سید محمد مهدی حسینی چمانوی
از او که در زندگی راه و روشی غیر از راه و روش دیگران داشت ، خبر گرفتی؟
او در زندگي منشي جدا از منش ديگران داشت به خلاف آن ها به سعادت خداوندي مي انديشيد و در اين راه موفق از آزمايشات زندگي بيرون آمد. اما محيط زندگي او پر از كوته فكران و ضعيف انديشان بود و او دانسته آنان را تقويت می نمود و تير تركش ناداني آنها به وی نيز اصابت كرد؛ زيرا به هنگام بدرقه او در يكي از سفرهاي طولاني اش، با انديشه كوته فكرانه آن افراد پيرامونش ، آن حرمت شايسته و بايسته را نسبت به او روا نداشتند. منظورم همان هايي است كه هميشه در نزد او داعيه خردمندي داشته و اظهار فضل و كرامت مينمودند. گرچه حمايت او از آن بي خردان ضعيف انديشه بسي جاي تعجب داشت ولي او خود را وقف آسمانهاي مافوق طبيعي كرده بود و اغلب افراد اين چنينی به دليل پيراستگي هرگز تفاوتي ميان خردمند و غيرخردمند قائل نيستند.
اكنون كه این سطور را برای تو مرقوم می کنم او در آن سفر طولاني به سر ميبرد ، قضاياي بعد از سفرش را خواهم نگاشت تا به درستي بداني كه چه اتفاقاتي رخ داده قبل از آن كه اخبار برخاسته از اذهان كساني كه شعاع ديدشان از شیاي كه در جلويشان قراردارد فراتر نميرود ، به تو برسد.
او وقتي به سفر رفت به دليل عدم خبر رساني خوب سفرش با مشايعت و بدرقه كم حاصل شد ؛ زيرا تدبير ضعيفانديشان بدون مشورت با افراد نافذ بود و انديشه ضعيف همانگونه كه خود بهتر ميداني علاوه بر ضررو زيان به خود فرد ، خسرانش گاهي دامن گير دانايان نيز ميگردد. اين چنين بود كه سايرين پس از رفتناش مطلع شدند و از عدم بدرقه او افسوس و حسرت ابراز نمودند.
با احترام و ثنا سفر او ادامه يافت ولي پس از سفرش دانستم كه برخي افراد را اگر درون سولهاي بگذاري و سوله را مملو از آنان نمايي، انديشه آنان به اندازه يك بچه اي كه كلاس اول ابتدايي را خوانده نخواهد رسيد گر چه خود پنج كلاس درس خوانده باشند همانگونه خردمندان پيرامون او ديدند كه در بدرقه ی يك انديشمند، چند ضعيف انديشه كار را از شايستگي و بايستگي انداختند.
گاهي با خود مي انديشم اكنون كه تير تركش ضعف انديشه افرادي كه يك موقعيت استثنايي را از او – در واقع از خود – گرفتند، دامن گير وی شد، آيا ميتواند مثل گذشته در ظاهر بين خردمند و غير خردمند تفاوت قائل نشود.
از مشخصات كوته فكران و ضعيفانديشان اين است:
1. انديشه خود را فراتر از هر انديشهاي دانسته و خود را در زمره موفقترين و دانشمندترين افراد مي دانند.
2. آنچه را ميشنوند يا ميخوانند آن را به عنوان يك قاعده ی كلي تلقي كرده و براساس آن داوري ميكنند و به تبصرههاي موجود در آن قاعده التفات ندارند. يعني شعورشان به اين حد نميرسد كه بدانند تبصرهاي و استثنايي نيز موجود است و در زندگي به تبصرههاي موجود در آن بايد التفات داشت.
3. هميشه ميخواهند سایرین به مثل و همانند خودشان باشند و اگر كسي را متفاوت از خود ببينند او را سرزنش كرده و يا دشمناش ميشوند.
4. هرگز تحمل رشد و پيشرفت افراد را ندارند و به عبارت عاميانهتر هميشه ديگران را يك سرو گردن پايين تر از خودشان مي بينند.
5. هرگز نميتوانند سنگ صبور كسي باشند.
7. انديشه ديگران را در صورتي پذيرا ميگردند كه بتوانند با انديشه ضعيف شان تطبيق دهند. به همين دليل از مصاحبت افراد با سطح آگاهي بالا ناتوان هستند ؛ زيرا آن ها مطالب ساده را راحت ميتوانند با فكر خود تطبيق دهند و از تطبيق مسائل غامض يا مسائلي كه كمي نياز به تأمل و انديشه دارد عاجزند به همين دليل تاب تحمل همنشيني با خردمندان را ندارند.
8. هميشه طالب احترام افراد ميباشند بدون آنكه بخواهند به كسي احترام بگذارند.
9. هميشه در صحنهسازي به سر ميبرند درحالي كه نمي دانند كه صحنه سازيهاي آنها از ديد تيزبين انديشههاي فراتر از انديشههاي خودشان مخفي نخواهد ماند.
برخي از اين موارد مذكور فوق را من به هنگام جلوس در محضر او که ، منشی سوای منش دیگران داشت و به خلاف آن ها به سعادت خداوندی می اندیشید ، از كلام پر فيضشان كسب نمودم و در دفترم به يادگار نوشتم. باشد به هنگامي كه ديدارها تازه ميشود. نگارنده اين سطور سرافراز از صدق گفتارش باشد.
پیام تسلیت به حضور خانواده ی آقای "سید یحیی حسینی"
91/11/21
نویسنده : سید محمد مهدی حسینی چمانوی
عروج ناباورانه
زندگی در دنیا عطیه ای برای سعادتمندی و دوباره شدن است. فرصتی دیگر در میانه ی مسیرهای عوالم گذشته به عوالم آینده است.
خانواده ی محترم
جناب آقای سید یحیی حسینی
عروج آسمانی پدر گرامیتان جناب آقای
سید یحیی حسینی
را به شما و برادران و خواهران آن مرحوم تسلیت و تعزیت می گویم. خداوند متعال روح پاکش را با صالحین محشور نموده و به بازماندگان صبر جزیل عنایت فرماید.
این فقدان مرا نیز اندوهگین ساخت ولی در برابر تقدیر پروردگار چاره ای جز تسلیم و رضا نیست.
پیام تسلیت به حضور محترم خانواده های اکبری
16/12/1391
از طرف: حسینی چمانوی - صادق کرامت لو
آوازه ی نیک او
زندگی ماموریت ارواح سکونت داده شده ، در کره ی خاکی استقرار یافته ، در فضای بیکران کائنات و در ظروف جسم هاست .
مرگ رهائی ارواح از ظروف خاکی و عزیمتشان به جهان های ما فو ق این جهان است.
خانواده های محترم و ارجمند اکبری
در گذشت عزیز گرامیتان
" سرکار خانم طاهره اکبری "
که پس از سال ها زندگی در کشور آلمان زندگی را به درود گفت. او که قوت قلبی برای تمامی بستگانش بود. آنان که گمان نمی رود هر گز بتوانند یاد و خاطره اش را به فراموشی بسپارند، زیرا او
در گرفتاری ها "پناهشان"
و در غم ها "همدردشان"
و در شادی ها "شریک و ملازمشان" بود
و با شرافت و آوازه ای نیک به سوی خالق اش شتافت.
این ماتم به غایت سخت را به تمامی وابستگان به ویزه "فرزندان" و "برادران" و "خواهران" سوگدار آن مغفوره تسلیت و تعزیت می گوئیم.
برای آن عزیز تازه عروج کرده غفران بی نهایت الهی و برای داغدیدگان صبری جمیل و اجری جزیل آرزومندیم.
.
پیام تسلیت به حضور محترم جناب آقای محمد معرفت
92/01/03 نویسنده سیدمحمدمهدی حسینی چمانوی
عروج عارفانه
زندگی ماموریت ارواح سکونت داده شده ، در کره ی خاکی استقرار یافته ، در فضای بیکران کائنات و در ظروف جسم هاست .
مرگ رهائی ارواح از ظروف خاکی و عزیمتشان به جهان های ما فو ق این جهان است.
دوست گرامی و ارجمند جناب آقای محمد معرفت |
حاج حسین قلی تجری |
را خدمت جنابعالی و خا نواده محتر م تسلیت و تعزیت عرض می نمایم. برای آن عزیز عروج کرده علو درجات الهی و برای سایر داغدیدگان صبر و شکیبایی و طول عمر با عزت از درگاه احدیت خواهانم.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تحریم شراب
پایگاه اندیشوران hoseini48.andishvaran.com
سیدمحمدمهدی حسینی چمانوی
حرام بودن شراب را مورد تردید قرار دادی و گفتی خداوند گفته است"حَرَّمَ الزنا"و "حَرَّمَ الرِّبا" ولی نگفته است "حَرَّمَ الخمر" پس روی چه حسابی گفته می شود شراب حرام است؟
پاسخ این است خمر ممنوع شده اما نه با لفظ حَرَّمَ بلکه با الفاظ دیگر ممنوعیت آن اعلام شده است.
گروهی نزد پیامبر اسلام رسیدند و نظر وی را در مورد شراب خواستندکه در پاسخ آنان آیه 129 سوره بقره نازل شد:
" يَسْأَلُونَكَ عَنِ الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ قُلْ فِيهِمَا إِثْمٌ كَبِيرٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَإِثْمُهُمَآ أَكْبَرُ مِن نَّفْعِهِمَا" درباره شراب و قمار از تو مىپرسند بگو در آن دوگناهى بزرك و سودهايى براى مردم است [ولى] گناهشان از سودشان بزرگتر است.
زمانی پس از نازل شدن این آیه نگذشت که جمعی در مهمانی عبدالرحمن بن عوف با نوشیدن شراب مست شدند وبرخی نیز با همان حالت نماز خواندند و یکی از آنان در نماز سوره کافرون را چنین تلاوت نمود:" قُلْ َأَيهَا الْكافِرُونَ أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ " که آیه چهل و سه سوره نساء نازل شد:
" يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَقْرَبُوا الصَّلَاةَ وَأَنتُمْ سُكَارَىٰ حَتَّىٰ تَعْلَمُوا" ای کسانی که ایمان آوردهاید! در حال مستی به نماز نزدیک نشوید، تا بدانید چه میگویید!
پس از این واقعه گروهی از انصار در مجلسی که سعدبن ابی وقاص نیزحضور داشت شرا ب نوشیدند و در حال مستی به تفاخر پرداخته، به طوری که در گیری میان آن ها به وجود آمد زیرا سعد اشعاری در هجو انصار سرود که آیه 90سوره مائده نازل گشت:
" يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالأَنصَابُ وَالأَزْلاَمُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ" اى كسانى كه ايمان آوردهايد شراب و قمار و بت ها و تيرهاى قرعه پليدند [و] از عمل شيطانند پس از آنها دورى گزينيد.
شراب در آن زمان رایج و دارای نفع تجاری زیادی بود و تحریم بدون تدریج آن برای مردم سخت و دشوار می شد و به همین دلیل به تدریج حرام گردید.
پیام تسلیت به حضور فرزندان مرحوم سید عیسی حسینی
92/01/03 نو یسنده سیدمحمدمهدی حسینی چمانوی
عروج زود هنگام
زندگی ماموریت ارواح سکونت داده شده ، در کره ی خاکی استقرار یافته ، در فضای بیکران کائنات و در ظروف جسم هاست .
مرگ رهائی ارواح از ظروف خاکی و عزیمتشان به جهان های ما فو ق این جهان است.
فرزندان مرحوم سید عیسی حسینی |
عروج ناباورانه عزیز و عمه گرامیتان سرکار خانم
سیده فاطمه حسینی |
فرزند مرحوم حاج سید رضا حسینی:
را به شما و برادران و خواهران آن مرحومه تسلیت و تعزیت می گویم. خداوند متعال روح پاکش را با صالحین محشور نموده و به بازماندگان صبر جزیل عنایت فرماید.
پیام تسلیت به خانواده ی محترم و معزز شاهرودی
نویسنده: سید محمد مهدی حسینی چمانوی
92/04/04
هوالصابر
چگونه می توان توضیحی بر این مرگ ناباورانه داشت. بانوئی که خوب زیستن را در این دنیای پر از تضاد را تجربه کرد. ما را درغم خویش شریک و سهیم بدانید.
جناب آقای عبدالحسین شاهرودی
پرواز رو به عوالم بالا و عروج آسمانی مادر گرامی و مکرمه ی جنابعالی
خانم آسیه سعدی
را به شما و سایر بازماندگان به ویژه نوادگان آن مرحومه تسلیت عرض می نمایم.
مطمنا آن مرحومه در آئینه ی زندگی های پس از جهان فیزیکی، سرافراز بر اثر کردار نیک اش خواهد بود.
صبری جزیل برای بازماندگان و بخشش وسعت یافته ی الهی را برای مغفوره ، از خداو ند حکیم خو اهانم.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
.
چادر بارزترین نمود حجاب اسلامی که ریشه در قرآن و سیره ی اهل بیت پیامبراسلام به ویژه دخت آن بزرگوار فاطمه ی زهرا (سلام لله علیها) دارد.
حجاب کامل ، کمال است. خلعت زیبای رهروان عشق و حرکتی عارفانه و نمود بارز تقوا و حضور حماسی زن در جامعه است. زن محجبه مسجد متحرکی است که با پوشش خویش تفهیم کننده ی آن است که جدای از باورها و فرهنگ اسلامی نیست.
برخی می گویند: ما کجا و مقام عارفان و سالکان و مقربین درگاه الهی کجا؟ و با این طرز تفکر خود را از رشدمعنوی و تلاش برای رسیدن به مراتب بالاتر معنوی باز می دارند. فردی که می خواهد الهی وار باشد بایستی خود را مودب به اخلاق الهی نماید، آنچه را خدا برای بنده اش نمی پسندد از آن دوری گزیند.(که این کاری راحت نیست بلکه تمرین و ممارست لازم دارد.)
خداوند عدم پوشش را برای بانوان ناپسند دانسته و از نظر ظاهری پوشش را معیار زن مومنه و غیر مومنه قرار داده است. پوششی که هیچگونه ریبی برای نامحرمان ایجاد ننماید و نگاه آنان را بسوی زن متوجه نکند، زیرا عرفا گفته اند:" بزرگترین خواسته مرد رغبت به زنان است." زن موظف است عفاف و حیا را مراعات کند باعشوه گری و آرایش و برهنگی او غریزه ی شهوانی که بزرگ ترین خواسته مردان است، شعله ور تر می گردد و حجاب همانند عایقی، از شعله ور شدن غرایز نامحرمان جلوگیری می کند.