پیام تسلیت به حضور
خانواده جناب مهندس کوهیار شیخ احمدی
از طرف:
سید محمد مهدی حسینی چمانوی
8 / 12 / 1394
خانواده آقای کوهیار شیخ احمدی
با هزاران افسوس و دریغ
عروج آسمانی احد از اقربای شما والامقامان شادروان مغفور
جناب آقای علی قلی منصوری
این شمع نورانی را به سوی جهان های ناشناخته و بی بازگشت را به شما و خانواده ی محترم و سایر اقربا تسلیت و تعزیت می گویم.
از ایزد منان:
1. درجات آن بزرگوار را در فردوس برین و نیز بسیاری فضل و رحمت پروردگار را برای آن عروج کرده و طول عمر با عزت به بازماندگان همراه با سلامتی خواهانم.
2. غفران واسعه ی الهی را برای آن عروج کرده و صبری جمیل و اجری بی پایان برای بازماندگان و سایر ماتم زدگان مسئلت می نمایم.
حال دنیا را بپرسیدم من از فرزانهای
گفت یا آب است یا خاک است یا پروانهای!
گفتمش احوال عمرم را بگو این عمر چیست ؟
گفت یا برق است یا باد است یا افسانهای!
گفتمش اینها که می بینی چرا دل بسته اند؟
گفت یا خواب اند یا مستند یا دیوانهای!
گفتمش احوال عمرم را پس از مردن بگو؟
گفت یا باغ است یا نار است یا ویرانهای!
مهم ترین مسائل عرفان در عصر کنونی
پایگاه اندیشوران hoseini48.andishvaran.ir
سید محمد مهدی حسینی چمانوی
عارف کسی است که از راه نفس و جهاد علیه آن به« الله » رسیده و به کشف و شهود دست یافته است. موضوع علم عرفان« الله تعالی »است. در تعریف آن گفته اند:« هو العلم بذات الاحدیت. » دسترسی به ذات احدیت میسور کسی نیست. مقتضی فهم بشری علم به اسماء و صفات حق تعالی است پس موضوع علم عرفان« الله تعالی» از جهت اسماء و صفات اوست.
مهم تربن مسائل عرفان در عصر کنونی عبارتند از:
1. وحدت وجود.(پانتئسیم ، پاننتئیسم ، توحید وجودی)
2. تجلیات الهی.(اسماء و صفات الهی ، حضرات خمس الهیه ، اعیان ثابته ، سر قضا و قدر.)
3. انسان.(انسان کامل ، ولایت ، رسالت و نبوت)
4. معرفت شهودی.(شهود ، عشق و حب الهی ، معرفت شناسی الهی.)
امیرالمؤمنین علی (ع) تجسم عملی عرفان بود. وی هرگز خود را از پرستش پروردگار بی نیاز ندید. او اسوه ی پرهیزکاران و عارفان حقیقی در هر عصر و زمانی است.
در طریقه ی سلوکی بیش تر عرفا توجه و اتکاء به شریعت مدنظر بوده است. التزام به شریعت پس از رسیدن به وصال نیز لازم است. برخی جاهلین صوفی اعتقاد به شریعت تا وصول دارند. اگر این سخن درست باشد اول فردی که می بایست به آن عمل کند پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) بود.
شریعت به مانند چراغی در شب ظلمانی است. هرگاه چراغ خاموش شد مثلا چراغ اتومبیل ، دیگر نمی توان حرکت کرد.
التزام به شریعت بعد از وصول به خداوند نیز لازم است بلکه شدیدتر هم می شود. برخی مستحبات ، واجب و برخی مکروهات ، حرام می شود.
عرفان اسلامی به کلی جنبه ی مثبت و پویا دارد. عارف می اندیشد و به سوی کمال می رود و دیگران را رهبری می کند. در عرفان اسلامی علم ، دین ، تقوا ، اشراق و عشق به خدا و کمال مطلق یک جا جلوه می کند و شور و مستی و کشش و کوشش می آورد.